Podľa vedcov výhražné protipirátske varovania môžu viesť k tomu, že ľudia vyhľadajú viac pirátskeho digitálneho obsahu. Zatiaľ čo u žien majú zvyčajne zamýšľaný účinok, muži často zvyšujú svoje pirátske správanie po tom, čo videli správy hroziace súdnym konaním a inými negatívnymi následkami. V pirátstve je veľa rodových rozdielov, keďže muži majú väčšiu tendenciu k pirátstvu ako ženy – myslia si, že je to prijateľnejšie a menej rizikové, hovorí behaviorálna ekonómka Kate Whitmanová z Univerzity v Portsmouthe.
V štúdii s 962 účastníkmi sa použili dve výhražné kampane a jedna, ktorá bola vo svojom tóne výchovnejšia. Kým edukačné posolstvo nemalo badateľné účinky, agresívnejšie posolstvá vyvolali odlišnú reakciu medzi pohlaviami. Najhrozivejšia správa vyvolala 18 % nárast pirátskych úmyslov zo strany mužov a 52 % pokles u žien. Muži a ženy spracovávajú výhražné správy odlišne, konštatuje K. Whitmanová. Keď správy nemožno zacieliť na konkrétne pohlavie, je lepšie sa im vyhnúť, pretože by mohli spôsobiť nárast pirátstva. Pirátstvo stojí filmový, televízny a hudobný priemysel desiatky miliárd dolárov ročne. Ak má toto číslo klesnúť, podľa vedcov sa treba zamyslieť: výhražné správy môžu byť extrémne dramatické, ale nemusia byť aj najefektívnejšie.
Zo stránky ScienceAlert spracovala BP