Odosielateľ má k dispozícii 12 slov, aby presvedčil príjemcu prečítať si jeho e-mail.
Tri sekundy, tak dlho sa v priemere rozhodujeme, či je pre nás daný e-mail zaujímavý alebo nie. Priemerný človek číta rýchlosťou až 250 slov za minútu. Odosielateľ e-mailu tak má k dispozícii asi 12 slov, ktorými musí okamžite príjemcu presvedčiť, aby pokračoval v jeho čítaní. Prieskum spoločnosti Movable na vzorke 1,3 miliardy e-mailov z minulého roku poukazuje na to, že väčšina príjemcov elektronickej pošty po jej otvorení má do niekoľkých málo sekúnd jasno, či e-mail otvorí a prečíta si ho, alebo ho presunie do nevyžiadanej pošty, prípadne do koša. Do troch sekúnd sa tak rozhodne 51,5 % príjemcov, medzi 3 až 15 sekundami 28,7 % príjemcov a viac ako 15 sekúnd potrebuje premýšľať 19,9 % príjemcov. Všeobecne sa o reakcii rýchlejšie rozhodujeme v prípade, že e-maily čítame v mobilných zariadeniach (do troch sekúnd tak urobí 52 % z nás) ako na počítači (do troch sekúnd tak urobí 49 % z nás). Väčšina ľudí sa o čítaní e-mailu rozhoduje už na základe predmetu. Ten musí byť šokujúci, netradičný a pravdivý. Prítomnosť akéhokoľvek typu interpunkcie v predmete e-mailu zvýši pravdepodobnosť jeho otvorenia až o 9 %. Zvlášť účinný je otáznik, ktorý funguje viac než použitý výkričník. Ak je e-mail otvorený, o jeho ďalšom čítaní rozhoduje grafika, štruktúra a prvé slová. O potrebe reagovať na e-mail rozhodujú tiež emócie.