To, čo mnohí nazývajú prvým pasažierskym dronom v USA, je podľa Steva Burnsa, CEO Workhorse Group, vlastne upravený vrtuľník. Podľa neho sa na vrtuľníkoch počas ich 78-ročnej existencie veľa vecí nezmenilo. Vrtuľníky sú drahé, ťažko lietajú a často dochádza k zlyhaniu niektorých súčastí. Aj preto sa dostáva na scénu dron SureFly spoločnosti Workhorse. Pilotom riadené rotorové lietadlo stojí 200 000 dolárov, má 4 ramená, každé s dvoma pevnými protibežnými vrtuľami, a spaľovací motor, ktorý generuje elektrickú energiu pre osem elektromotorov. Má hmotnosť 499 kg, dolet asi 110 km a maximálnu rýchlosť 113 km/h. Zvládne užitočné zaťaženie 181 kg a budúce modely by mali byť schopné autonómneho letu. To všetko ho podľa Burnsa robí oveľa bezpečnejším ako bežný vrtuľník. Môžete stratiť vrtuľu, možno aj dve, ak do niečoho vo vzduchu narazíte. A keby niečo zlyhalo, máte batériu na 5 minút, aby ste sa dostali dole. Navyše disponuje aj núdzovým balistickým padákom, ktorý celú vec unesie. Dôvod, prečo sa SureFly označuje ako pasažiersky dron, je, že sa naozaj podobá na klasický dron, ibaže má kokpit pre dvoch ľudí. Spoločnosť Workhorse teraz rokuje s regulačnými orgánmi o tom, aby mohla SureFly uviesť na trh v roku 2019.
Ak chcete mať prístup aj k exkluzívnemu obsahu pre predplatiteľov alebo si objednať tlačenú verziu časopisu Quark, prihláste sa alebo zaregistrujte.