Nový dizajn, výrazná predná maska a jedinečne tvarované zadné reflektory. Niektorí ho môžu považovať za nástupcu Renaultu Laguny, on však rúbe vyššie. Predzvesť úspechu má už v mene – Talisman.
Prirodzene, samotný výzor, nech je akokoľvek pútavý, nie je pre väčšinu záujemcov podstatným argumentom, aby sa o tohto fešáka zaujímali. Napokon, okrem niekoľkých výnimiek po cestách už nepremávajú vyslovene škaredé modely áut. Čo teda môže Talisman ponúknuť?
Aj málo môže byť viac
Prvý pohľad pod kapotu auta, ktoré chce byť ponukou pre manažérov, ničím neohúri, keďže má k dispozícii motor s maximálnym objemom len 1,6 litra. Pozornejšiemu oku však neujde okrem štandardného turba aj ďalšie, suplujúce absenciu kubatúry. Preto v kombinácii s relatívne malou prevádzkovou hmotnosťou dokáže najvýkonnejšia verzia motora so 160 konskými silami automobil celkom rezko rozhýbať. Pritom vďaka použitým novým materiálom cestujúcich neobťažuje prípadnou hlučnosťou.
Talisman okrem manuálneho radenia ponúka aj automatickú dvojspojkovú prevodovku EDC. Tá výborne spolupracuje s vodičom a dokáže vyhodnotiť, či treba prudko pridať alebo prejsť na plynulú jazdu.
Bezproblémové otáčanie
Komfort jazdy zabezpečujú adaptívne tlmiče, hoci veľký rozdiel medzi úrovňami tlmenia nie je. Na druhej strane, ani ostrejšie serpentíny autu počas jazdy veľmi problémy neurobia. Svoj podiel má na tom nízka silueta s dlhým rázvorom a v neposlednom rade inovatívny systém natáčania všetkých štyroch kolies 4Control. Ten v závislosti od rýchlosti natáča zadné kolesá v smere, respektíve proti smeru natočenia predných kolies.
Pokračovanie článku si môžete prečítať v septembrovom vydaní časopisu Quark.
Quark si môžete aj objednať tu alebo na adrese: predplatne@quark.sk
MM
Foto Renault